در آستانه دهه کرامت قرار داریم. ده روزی که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز میگردد و با ولادت برادربزرگوار ایشان، حضرت علی بن موسیالرضا(ع) پایان میگیرد.
بنا داریم تا در این روزها، برنامهی ویژهای برای همراهان عزیز پایگاه اینترنتی موبایل آستان قدس رضوی فراهم آوریم. برنامهای که به احتمال فراوان مورد توجه دوستانی قرار خواهد گرفت که طرفدار عکاسی و کار با شبکه اجتماعی اینستاگرام میباشند.
خدمت کاربران عزیزی که پیش از این در تجربههای اینستاگرامی پایگاه موبایل رضوی شرکت داشتهاند، باید عرض کنیم که این طرح نیز بخشی از پروژهی «دیوار» است که پیشتر در این پایگاه اینترنتی و در قالب عکاسی از نماهای ارزشمند حرم مطهر رضوی ساخته و پرداخته شده بود و حالا همین دیوار که روی آن قرار است عکسهای زیبای شما همراهان آویخته شود، این بار به دهه کرامت اختصاص یافته است.
این برنامه که در واقع یک کمپین اینستاگرامی است، در روزهای دهه کرامت سال 93 فعال خواهد شد و در قالبهای ذیل تعریف میشود:
*تهیه تصاویر از المانهای شهری و عمومی که به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در مشهد و دیگر شهرها ساخته میشود؛
*تهیه تصاویر از جشنهای برگزار شده در دهه کرامت در حرم مطهر رضوی و دیگر اماکن متبرکه شهر مشهد و دیگر شهرها؛
*تهیه تصاویر از توزیع محصولات فرهنگی، پذیرایی مردم در اماکن عمومی و دیگر فعالیتها که توسط مردم به صورت داوطلبانه به مناسبت این روزها انجام میشود.
با توجه به این که مهلت ارسال عکسهای شما تا آخر شهریورماه ادامه خواهد داشت، بهتر است که در اولین فرصت دست به کار شوید و دوربین گوشی تلفن همراه هوشمند خود را در خدمت زوایای زیبای شهرتان در این روزهای معنوی قرار بدهید.
با این حال ممکن است برخی دوستان به گوشی هوشمند و برنامه شبکه اجتماعی اینستاگرام دسترسی نداشته باشند؛ این دوستان میتوانند تصاویر مذکور را با دوربین گوشی تلفن همراه یا هر دوربین دیگری تهیه کرده و از طریق پست الکترونیک و همچنین بخش حاوی فرم ارسال اثر در پایگاه اینترنتی موبایل رضوی برای ما ارسال نمایند.
به این ترتیب، سه راه کلی برای ارسال آثار به «دیوار» پایگاه اینترنتی موبایل رضوی وجود دارد که از قرار ذیل است:
*استفاده از هشتگ #Keramat93 یا #کرامت93 در شبکه اجتماعی اینستاگرام؛
*ارسال آثار در فرم ارسال اثر در پایگاه موبایل رضوی.
راستی یادتان باشد که در انتها و پس از انتخاب عکسهای برتر این کمپین، جوایز ارزندهای به صاحبان اثر تعلق خواهد گرفت.
نکتهی مهم دیگری که در انتها یادآور میشویم، دربارهی اثبات اصالت اثر و صاحب اصلی آن است که طبق آن میبایستی نسخه اصلی تصویر قبل از اعمال فیلتر توسط اینستاگرام و دیگر برنامهها در اختیار شرکت کننده قرار داشته باشد.
1393/6/1 شنبه